Ik denk weer terug aan mijn beginjaren… Na mijn tijd bij Zürel, waar ik ontzettend veel geleerd heb, was het tijd om een eigen klantenkring op te bouwen. Dit was de manier om hen beter van dienst te zijn en hen 100% te bedienen. Hoewel het succesvol was, was het niet gemakkelijk om in verschillende Nederlandse bedrijven te werken waar, om het zo te zeggen, de klant niet altijd voorop stond. Daarom werd Linia Directa Nederland in 2010 opgericht, met een eigen klantenkring en een unieke werkwijze. Dit is de oorsprong van het huidige Linia Directa, waar de klant het belangrijkste is.
En waar was Sempreflora in die jaren? Het was altijd aanwezig, eerst als klant – een van de oudste – van Eddy Tavares, die hem vergezeld heeft tijdens zijn tijd bij verschillende Nederlandse leveranciers van grondstoffen. Later kwam de mogelijkheid om ook vanuit Spanje te werken en de verkoop van de producten van Sempreflora op zich te nemen, naast het Nederlandse aanbod via Linia Directa.
Charo Tejedor en Manolo Simó, de oprichters van Sempreflora, en ikzelf hebben altijd een sterke relatie onderhouden, waaraan Jordi, sinds zijn kindertijd, is toegevoegd.
Tijdens een van de vele brainstormsessies werden we gekarakteriseerd door elkaar. Manolo: hij is het begin, de motor, de durfal, bewust van alles wat de ‘trial-and-error’ methode inhoudt om het gewenste doel te bereiken, altijd met de focus op de hoogste kwaliteit. Charo: zij is degene die orde en organisatie brengt, nauwkeurig op administratief en personeelstechnisch vlak, altijd overal, zonder twijfel enorm veelzijdig. Jordi: goed voorbereid, helemaal in de ban van Sempreflora en absoluut verliefd op zijn werk, de jonge kracht vol illusie. Een illusie die ook wordt weerspiegeld in het hechte team van Sempreflora. En ikzelf, jullie contactpersoon bij Linia Directa en commercieel vertegenwoordiger van Sempreflora voor een groot deel van Spanje en Portugal, vraag me de plant die je nodig hebt en ik zorg ervoor dat je hem krijgt.